måndag 15 augusti 2011

Tittut i Oppdal


Nu är det slut på semestern och jag har fått åka till Norge igen. På macken i Oppdal kikade denna front fram när jag hastade förbi, annars är det till och med mer ont om gamla cittror i trafiken här än hemmavid... En hel del rostfria och till synes välhållna sjuttio- och åttiotalsjapaner skymtar man till här och där, sista veckan har jag sett både Mazda 818, 929 och en gammal 1300. Flera fina originalbubblor från sextio- och sjuttiotalen kan man också notera. I helgen var det någon bilträff i Trondheimområdet, jag mötte karavaner av amerikanare på E6an på väg norrut på fredagen och på väg söderut på söndagen. Tror jag har sett fler ex av tidig Mustang på tre dagar än vad man ser på hela sommaren annars. Ska vara Classic Car Week eller liknande för att skåda fler skulle jag tro...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar