onsdag 3 april 2013

Påbörjad men aldrig slutförd



Som jag skrivit tidigare är huset försett med ett dubbelgarage, visserligen i minsta laget för att kallas dubbelgarage men ändå. Förutom bubblorna som aldrig blev av köpte jag när vi flyttat hit en Citroën AMI 8 -71 som skulle renoveras. Ambitiöst plockade jag snabbt ner den i delar, packade om motorn, renoverade det som behövdes på ramen, skaffade nya drivaxeldamasker, lackade fälgar mm mm.



Det som var sämst på karossen var rosten, framförallt i torpeden. I övrigt var den hyfsad. Jag blev rekommenderad en lokal förmåga som tog på sig svetsjobb på bilar, han började med att laga lite i sidorna men sedan hände inget mer. Projektet gick i stå tills han en dag hörde av sig och var fly förbannad över att inte fått betalt för de timmar han lagt ner på bilen hittills. Till saken hör att jag flera gånger frågat om betalning men han varje gång sagt att vi tar det sedan. Det var nu helt plötsligt glömt och om jag inte kom dit och betalade honom en summa som var rätt hög, skulle han skicka karossen på skroten!!! Jag hämtade mina delar, betalade men tappade lite inspiration på kuppen. Därefter skulle jag få hjälp med att blästra plåten i torpeden av en annan rekommenderad förmåga. Karossen kördes dit, när den var klar och jag kom dit för att hämta den så hade man "råkat" tappa karossen och knäckt ena a-stolpen vid vindrutan. Där tog hela lusten slut att fortsätta.



Sedan blev allt stående något år tills jag plötsligt fick nys om en rostfri kaross i Malmö!!! Jag pratade med min kompis Ingvar i Ballingslöv, skulle han kunna hämta den åt mig? Vid det här laget hade jag skaffat andra renoveringsobjekt som kändes mer lockande så efter diverse dividerande så slutade det med att Ingvar upp i stället kom och hämtade hela bilen av mig plus att han hämtade karossen i Malmö för att slutföra projektet. Av olika anledningar hamnade sedan alltihop på Ingvars höloge och där står det än, en lack och ihopmontering bort från en riktigt fin bil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar