fredag 27 juli 2012

Ännu en kajkantsonsdag 2012

Var in även denna vecka, det var bättre väder och fler bilar denna gång. En bildkavalkad nedan:


Det var väldigt Mercedestätt på kajen denna onsdag. Den gula bortom 220-cabben är en kompis, Anders bil, en 230.6 i väldigt fint skick.


En Isabella TS från 1960, blank och grann var den. Inte som Isabellorna jag hittade på Elefantkyrkogården för två somrar sedan...


Ett år nyare än Isabellan är denna mini-Thunderbird eller DKW 1000 SP som den officiella beteckningen var.


Mera rara ärtor, en Skoda Cabriolet från 1952!


Träffade en genomtrevlig Alfaägare som jag snackade med en bra stund, han körde denna coupé från -74, en 2000 GT!


Alltid lika vacker motor att titta på, jag körde ju en Alfetta som lumparbil ett tag!


En Studebaker Golden Hawk HT från -57! En favorit bland amerikanska bilar, fast egentligen är de tidigare årsmodellerna snyggare! Denna har varit med på bild i bloggen tidigare.


En mycket fin -50:as bubbla ifrån Ljustorp. Om jag förstod ägaren rätt var det premiär efter renovering förra sommaren, då hade han haft den förvarad på en loge i 40 år före det!!!

1 kommentar:

  1. Klart som korvspad att Anders B:s 230.6 är fin. Den kommer ju från Mercedestäta Arvika i Värmland och är därmed GÔRFIN. Tyckte väl jag kände igen den.....Hälsar Klotjohan i Kallsta.

    SvaraRadera