söndag 26 augusti 2012

Femton arbetstimmar senare

Så var det klart! Med stor hjälp av Martin och Uffe så kom jag imål idag. I fredags tillverkades resten av rören och byttes, idag återmonterades alla fästen, klammer etc innan bakvagnen sattes tillbaka.


En vända med tectylsprutan ovanför och framför bakvagnen innan den lyftes på plats var inte fel, jag stålborstade och skrapade bort allt löst först. Avgassystemet är i rostfritt, ett klart plus! Det ska sitta en skyddsplåt mellan baxaxeln och ljuddämparen, den var borta på den här bilen men jag ska se om det kan finnas någon kvar på den andra!


Passade också på att rostskydda hela bakänden, här ska reservhjulet sitta sedan. Nu är hållaren lite för dålig för att användas, jag måste reparera/modifiera den om jag inte hittar en bättre.


En provtur blev det: kunde konstatera inget läck, bra fjädring, bra motorgång. På minussidan en trasig ABS-givare, automatlådan växlar upp alldeles för tidigt samt att höjden måste justeras då den är för hög fram. Nu ska jag jobba borta en vecka igen så det får bli nästa helgs äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar