söndag 17 juni 2012

Citroënklubbens sommarträff

Gränna var platsen för årets sommarträff i Citroënklubben helgen före midsommar. Man höll igång i hela fyra dagar med bl a Visingsöturer, grillning, marknad och avslutade med årsmöte på söndagen. Ca 150 anmälda deltagare, därutöver sådana som liksom jag tittade in några timmar när man råkade passera. Här följer ett litet bildkollage ifrån mitt snabbesök på lördagen:


D-sektionens logotype pryder också flaggor numera tack vare Tomas, man hade ett eget tält där man bl a kunde låta Mattias provtrycka samt fylla ens gasklockor.


"Pompe", känd HY-skåp som tidigare levt sitt liv som brandbil i Frankrike, beundras av bl a herr Öhrvall.


Anders och Gunnar diskuterar tillgång och efterfrågan på viktiga delar. Linnea funderar på hur allt har fått plats i CX Break:en.


Oles "Gamfar", väldigt lika min egen bil sånär som på att min är isärplockad...


Mårtens DS21-68a, samma färg och årsmodell som min sånär som på att den därhemma är isärplockad...


Jannes sköna gröna CX Diesel Pallas från 1979. Fantastiskt fint skick, den är med i senaste numret av Classic Motor!


Michael och Sven begrundar Göstas tjusiga DS21 -68, lika fin nu som för de drygt tio år som gått sedan då renoveringen gjordes!


Vad passar bäst att läsa på eftermiddan vilande sina trötta ben lutad mot sin DS? Jo, Citroënklubbens specialnummer om just D-modellen!!!
Det var synd att jag inte kunde stanna längre, bättre tur nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar