Igår var det marknad i Bergsåker, Sundsvalls Motorveteraners årligen återkommande med epitetet "Norrlands största" som tillägg. Jag, sonen Olle och kompisen Bosse var där tidigt då vi skulle vidare till Enånger mitt på dan.
Vädret började lite kyligt och grått men det sprack upp efter några timmar, men dagen innan hade det regnat ihållande hela dagen. Möjligen var det det som hade skrämt bort en del säljare för antalet stånd var betydligt färre än det varit de senaste åren. Antalet finbilar inne på ovalen var dock rätt många, det fyllde på eftersom så länge vi var kvar. Det gjordes ändå en del fynd, vi såg någon som lastade ut Volvo PV-skärmar och baklucka och andra som kom släpande på hela lådor med grejor. Här följer ett antal exempel på vad man kunde skåda:
Försäljningen har kommit igång, lättviktare till salu
En nyrenoverad NV till högstbjudande
Här var det Zündapp-delar och moppar för hela slanten
En mycket fint renoverad Maico till salu
Pärlorna radar upp sig mot travrestaurangens fasad
Austin A35 Countryman ser man inte ofta alls
Så liten den är lastar den relativt mycket i skåpet
SAAB 93 -58, med röda fälgar och kederlister, läckert
93ans nätta bakdel
Studebaker Golden Hawk -57
Välkänd Sundsvallsbil, Alvis TA14 -48
En annan udda bil, en Lanchester från -53
DKW AU100 Coupé -61, mini-Thunderbirden
Nyrenoverad Austin A90 Atlantic i utställningsskick
Absolut fullhängd VW 1200 -51, nödvändiga och totalt onödiga tillbehör flockas
Långnos Monte Carlo med BP-dekaltrim
Fräsch inredning på SAAB:en, originalratt och de speciella Monte Carlosätena
"Hon dansade en sommar", Borgward Isabella TS -60
Säljarbil med härligt stuk, Ford Taunus Transit -65
Fiat 600D -65
VW 1200 cabriolet -51
Twin Peak Boxers, folkaklubben i Sundsvall var också på plats med sina låga lookers
-49 Buick Super "Sedanette" alldeles lagom nostalgicustom med tillhörande sänkning
E-Type roadster från -61, uppfälld suflett och trippeltorkarna redo i händelse av regn
Vi fortsatte till Citroënklubbens gasfyllarträff hos Uffe efter avslutat marknadsbesök men där blev undertecknad direkt engagerad i att skruva på bilarna så tyvärr blev kameran kvar i fickan. I vilket fall så fick Silverpilen huvudackumulatorklockan upptryckt till ursprungstrycket med lite moms t o m så nu får pumpen vila lite mer. Övriga klockor som kollades var helt OK, kvarstår att kolla och ev fylla mittklockan och SC/MAC-klockan där bak!
söndag 30 maj 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar