måndag 16 april 2012

Airbaglampsproblem...

Idag försökte jag mig på att hitta varför airbaglampan på min mammas Fiat envist lyser vilket den nitiske bilprovaren gjorde nerslag på vid senaste kontrollbesiktningen.


Först tog jag av batteripolerna, sedan bort med krockkudde, ratt och lös med det jag trodde var felet: den roterande rattkontakten. Inget avbrott, kontakt igenom. Sprayade med kontaktspray och återmonterade.


Ingen skillnad. Lampan tänds när man slår på tändningen, släcks när bilen startat, är släckt i någon sekund och sedan tänds den igen. Bilen har även bältessträckare, undrar om de kan vara inblandade? Jag måste kolla med någon Fiatverkstad som kan något...

1 kommentar:

  1. Finns det någon kontakt under stolen som känner av att någon sitter där? Kan väl glappa ibland, men det har du väl redan kollat...?

    SvaraRadera