söndag 16 oktober 2011

Hösttur

Förra helgen lånade jag Uffes DSuper, som jag tidigare berättat om här för en bilpromenad i det vackra vädret från Enånger till Orbaden Konferens och Spa tur och retur, tio mil ungefär. Det blev ett stopp längs vägen för några bilder i höstsolen.







De fantastiskt designade gula högtalarna hade Uffe sparat sedan många år och han tyckte att han äntligen hade en passande bil att montera dem i. Inte mycket till ljud i dem, som tur var finns det även andra högtalare som låter lite mer. Men utseendet! Dessutom på hatthyllan i en padda. Som Bosse kommenterade när han såg bilderna: "Varför börjar jag tänka på rymdvarelser?"

För min del fick stereon vara avstängd hela resan, jag bara njöt av bilens alla egna ljud samtidigt som jag lotsade fram detta fantastiska UFO genom centrala Hälsingland. Tack Uffe för lånet, det var verkligen en energikick att leva på när mörkret och kylan har tagit strupgrepp snart igen!

2 kommentarer:

  1. Roligt att se pärlan ute på vägen. Saknar min gamla slit o släng padda ibland.
    /Lars

    SvaraRadera