måndag 18 juli 2011

Irmscher-Ascona i Hede


Jag såg att tidningen Klassikers träff för åttiotalsbilar, Träffpunkt 80, i år skulle ha åttiotalstillbehör som tema. Plastkjolar, spoilerpaket, Kamei-fronter, vindavvisare, jalusier och annan "kitsch" ska uppmärksammas speciellt. Kul! Om någon vill rädda en Irmscher-utrustad Ascona GT -88 så står denna och vilar sig bakom OK-macken i Hede, avställd sedan drygt fem år. Den fångar väl tidsandan och bilmodet då rätt bra, va?

Den 18 september är det dags och jag planerar att ta mig dit. Förra året hade jag ingen åttiotalsbil utan fick parkera på ett lerigt gärde utanför där en traktor fick gå i skytteltrafik för att dra loss bilar ur smeten, får se om jag lyckas bättre i år?

2 kommentarer:

  1. Ja, parkeringen förra året var...spännande. Modigast var nog Ferrariägaren som parkerade mitt i lervällingen:
    http://2.bp.blogspot.com/_EsqJGtIO9LE/TKNUKJR0rfI/AAAAAAAAAYs/mtXGS5cKVWo/s1600/Tr%C3%A4ffpunkt_80_08.jpg

    SvaraRadera
  2. He-he... fast det var ännu värre där jag stod, ganska långt ner i backen i andra änden...

    SvaraRadera