onsdag 11 augusti 2010

Skrotbesök

Idag blev det en snabbtitt hos Sundsvalls bildemontering, kompisen Patrik i Stockholm skickade mig på uppdrag att spåra en tändmodul till hans Mercedes 560 SEL -89. Tyvärr var modulen såld men ett snabbsvep inne på skrotgården avslöjade ett par gamlingar som fastnade på bild:


En 12M! Eller Cardinal som projektet hette i USA innan det skeppades över till Europa. Likadan som min första bil, fast detta är en -65a. Utan bakruta men i övrigt komplett med hela bakljus och de speciella V4-navkapslarna!


En Rekord 1700 -62. Lätt raggarstukad men med navkapslar och snobbringar liggande i förarsätet. Även här hela lyktor runtom!


God Jul själva! Man undrar när personalen på Pajala värdshus var såhär muntra eller om ens värdshuset finns kvar?


Åh! Ett BP-märke. Numera inte det mest korrekta oljebolaget att gilla efter vad som hänt men snygga märken hade dem!

2 kommentarer:

  1. Haha, min gamla Rekord! Den där höll jag på att tappa körkortet i för runt tio år sen, körde obesiktat och nästan bromslöst :)
    Kul att se vad som hände med den och lite synd att den inte är räddad till eftervärlden..

    // Emil Lundmark

    SvaraRadera
  2. Det fanns kanske en del att rädda ifrån den i alla fall för en Rekord-lover, jag har inte varit tillbaka till den skroten något i år så jag vet inte om den är pressad än.

    SvaraRadera