torsdag 20 september 2012

Träffpunkt 80 2012

Jag och Martin styrde kosan ner till Stjärnhov för att avsluta årets träffsäsong med tidningen Klassikers träff för åttiotalsbilar. Jag har beökt träffen för ett par år sedan vilket jag skrev om här men i år åkte vi i Martins CX Prestige så då slapp vi parkera utanför!


Vi parkerade på nersidan, många kom för att titta på Martins fina renovering, en tittade på bilen och utbrast "NU börjar det likna nåt!" när vi körde in. Ingen fler CX serie 1 var på plats och endast en annan CX totalt.


Det var Bengt från Stockholm i sin Turbo 2. Fin och väl hållen bil!


En annan fransk lyxbil från tiden, Peugeot 604!


Årets tema var rött, det får här representeras av denna otroligt fina VW T3 Magnum pick-up. Varför sålde jag min blå -90:a för?


Tim hade lämnat sin plåsterfärgade Visa hemma och motionerade sin lågmilar-Panda istället!


En bil som snart börjar vara ovanligare än CX, en BX i fint skick!


Avslutar med denna Fiat X1/9, det är väl egentligen sjuttiotal med de små stötfångarna men så mycket snyggare än amerikaklumparna på åttiotalarna!
Efter några timmars mingel och tittande var det slut, vi fick en lång och behaglig tur hem igen! Hoppas återkomma nästa år igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar