tisdag 4 september 2012

2CV-skruvning

Jag har inte bloggat om min 2CV på nästan två år, senast var här. Varför? För att det inte hänt något.


I söndags skulle jag flytta om lite bilar så då tog jag äntligen tag i det hela. De sista fastrostade skruvarna som höll karossen vid ramen slipades bort och karossen lyftes av ramen. Sedan frågade jag sonen om han ville vara med och demontera, han fick då skruva bort bensintanken bl a. Som syns på bilden var det skoj, det ska ju börjas i tid om det ska bli något!


Rosten i ramen var värre än jag trodde, det jag trodde var en isvetsad repplåt visade sig bara vara påsvetsad ovanpå rosten. Hoppas bara att ramen ska gå att laga upp, jag har inte räknat med att behöva köpa en ny. Sedan kom Uffe och hjälpte mig bära undan delarna, nu står de snyggt och prydligt lutade längs garageväggen!

1 kommentar:

  1. Vad rekomderar Citroen för rostskyddsbehandling i original för 2CV.

    Har hört något om dieselolja vartannat år. Stämmer det.

    Är det bra eller dåligt?

    SvaraRadera