onsdag 21 september 2011

Inget träffpunkt 80...

...blev det i söndags heller. I princip den enda bilträff jag spikat att jag skulle åka på på hela sommaren i år då andra prioriteringar fått gå före. Men det myckna resandet i jobbet de senaste veckorna gav att jag behövde vara hemma. Ack och ve, men det kommer nya år med nya tag!


Lägger i stället upp ett par bilder från förra veckan i Norge; först en norskflaggad tremastare som gick för motor i motvind i Trondheimfjordens mynning, eller "havegape" som en norrman sa till mig. Tjusig skuta!


Sedan en bild på en lagom liten traktor som jag gärna tagit med hem där den stod till salu längst ut på Fröya, en ö väster om Trondheim. En Fiat 441 från 1976, fyrhjulsdriven men med behov av kopplingsbyte enligt infolappen i rutan. 25 000 norska begärde man!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar